Infrastructuur

De parochiezaal werd in september 2011 volledig gerenoveerd.
Dit maakt van onze zaal een moderne ontmoetingsplaats voor zowel verenigingen als particulieren.
Door de recente heraanleg van het kerkplein en de aangrenzende straten ligt de parochiezaal in een mooie, rustige omgeving met voldoende parkeergelegenheid.
De polyvalente zaal heeft een maximum capaciteit van 320 personen en biedt de mogelijkheid voor het plaatsen van 160 personen aan tafel.
Door de inrichting is de polyvalente zaal multifunctioneel en kan ze zowel voor podiumactiviteiten als feesten, fuiven,trouwfeesten, babyborrel,koffietafels, quizzen, communiefeesten,toneelopvoeringen,…  gebruikt worden.
De afgesloten tuin vormt tevens een ideale plaats voor recepties, barbecues en speelgelegenheid voor de aller kleinsten. Deze zal vanaf de zomer van 2012 in gebruik genomen worden.
Voor de bereiding van al uw feestmalen kunnen wij u een degelijk ingerichte keuken ter beschikking stellen.
Na een grondige opknapbeurt beschikt onze zaal nu ook over frisse, hygiënische sanitaire ruimten.
Tijdens de renovatiewerken werd er een aparte ruimte gecreëerd voor het stockeren van de muziekinstrumenten van de plaatselijke harmonie of van het lesmateriaal van onze erkende verenigingen.
De parochiezaal van Mielen-boven-Aalst kan zowel door particulieren als door verenigingen gehuurd worden mits in achtneming van het huishoudelijk reglement.

Polyvalente zaal

De polyvalente zaal  is geschikt voor huwelijks- en andere feesten, babyborrel, verjaardagsfeesten, concerten, toneelopvoeringen, koffietafels, e.d.
De totale capaciteit van de polyvalente zaal varieert naargelang de activiteit en de zaalschikking.
Met het beschikbare meubilair kan u de zaal inkleden tot een ideaal decor voor al uw activiteiten.
Het podium kan gebruikt worden voor toneelvoorstellingen, concerten, …
Onze polyvalente zaal is uitgerust met een praktische toog met tapinstallatie, ruime drankenkoelers en verschillende soorten glazen.

Keuken

De keuken is, uitgerust met: een 6 pits gasfornuis met elektrische oven, een elektrisch fornuis met oven, percolator voor 100 tassen, percolator voor 50 tassen, koffiezetapparaat met thermossen, koelkast, diepvrieskast, dubbele friteuse (2 x 5 L), microgolfoven, bordenverwarmer, industrieel afwasmachine, boiler voor warm water, en waterkoker.

Inventaris beschikbaar materiaal

De volledige zaal meet ongeveer 22 m bij 8 m. Het podium is 6 m bij 8 m.
Voor de zaal (en eventueel podium) zijn er 40 tafels (70 x 110) en stoelen voor 150 personen.
Wij beschikken over 12 receptietafels met aangepaste tafelrokken die gratis ter beschikking worden gesteld.
Er zijn wijnglazen, champagneflutten, platte borden, soepborden, dessertborden, kopjes en ondertassen en soepkommetjes in wit hotelporselein, bestek, ... voor 150 personen.